Intrebari Frecvente - Realkom Bucuresti

Vindem, cumparam sau construim o locuinta. Pentru cei mai multi dintre noi se intampla o singura data in viata, iar casa este cel mai valoros lucru pe care il detinem.

Procesul de cumparare, vânzare si închiriere a evoluat, ceea ce face ca mai mult de 85% din solicitanti sa înceapa cautarea unei proprietati folosind internetul. Prin urmare, Realkom va pune la dispozitie site-ul care va ofera posibilitatea sa gasiti cu usurinta proprietatea care va intereseaza. Totodata, daca aveti o proprietate de vânzare sau inchiriere, va ajuta sa gasiti persoanele interesate si va ofera de asemenea informatii utile ce va ajuta in procesul de vanzare.

Actele necesare vânzarii imobilului detinut

  1. actul de identitate (B.I., C.I. sau pasaport), în original si copie;
  2. certificatul de casatorie sau sentinta de divort, în original si copie (daca este cazul);
  3. actul de proprietate, în original si copie;
  4. documentatia cadastrala si încheierea de întabulare;
  5. extrasul de carte funciara pentru vânzare. Acest act se obtine numai de catre biroul notarial unde se va încheia contractul de vânzare-cumparare si este valabil 5 zile de la data depunerii, de catre notarul public, a cererii de eliberare, la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
  6. certificatul fiscal pentru vânzare. Acesta se obtine de la Directia de Impozite si Taxe Locale din sectorul unde este situat imobilul. Certificatul fiscal este valabil 30 de zile de la data eliberarii.
  7. adeverinta eliberata de Asociatia de Proprietari, în cazul în care imobilul este un apartament de bloc. Adeverinta dovedeste faptul ca proprietarul imobilului nu are restante la plata întretinerii. Adeverinta se semneaza de catre presedintele si administratorul blocului. Ştampila este obligatorie.
  8. Certificatul energetic al imobilului.

Taxe si comisioane

Atunci cînd se realizeaza o tranzactie imobiliara, se platesc diverse taxe si comisioane: onorariul notarului, comisionul agentiei imobiliare, taxa de înscriere în Registrul Oficiului cadastral, etc., toate acestea fiind suportate de cumparator.

Vânzatorul imobilului va achita impozitul pentru venitul obtinut în urma vânzarii proprietatii imobiliare, raportat la pretul vânzarii.

Verificarea actelor de proprietate ale imobilului pe care îl detineti

Înainte de semnarea antecontractului de vânzare-cumparare, cumparatorul are dreptul de a verifica actele necesare vânzarii, pentru a se asigura asupra identitatii proprietarilor cât si a dreptului pe care îl are acesta de a vinde proprietatea. Verificarea se face numai în prezenta proprietarului, de regula în cadrul biroului notarial.

Nu se recomanda predarea actelor originale unei persoane necunoscute.

Antecontractul

Semnarea antecontractului este obligatorie în cazul în care cumparatorul nu detine întreaga suma de bani necesara achitarii integrale a imobilului pe care îl detineti si apeleaza la un credit ipotecar. Acest act se semneaza la notar, are valoare juridica si este o obligatie asumata de ambele parti de a încheia la termenul si în conditiile stabilite a contractului de vânzare-cumparare.

În antecontract sunt prevazute datele dumneavoastra si ale cumparatorului, pretul de vânzare a imobilului, avansul platit la semnarea antecontractului, modalitatea de plata a pretului de vânzare a imobilului, data limita pâna la care trebuie semnat contractul de vânzare-cumparare, termenul de eliberare a imobilului.

În cazul în care cumparatorul se razgândeste, avansul nu se returneaza, acest lucru fiind stipulat în antecontract. Exceptie face cazul în care cumparatorului nu i se acorda creditul ipotecar.
Daca dumneavoastra va razgânditi, nu numai ca returnati avansul dar veti avea de platit si despagubiri, conform antecontractului.

Achitarea pretului de vânzare a imobilului

Pretul de vânzare a imobilului se achita, de regula, în doua transe:

  • avansul din pretul de vânzare, platit cash la încheierea antecontractului sau în avans prin virament bancar, prezentându-se dovada platii la momentul semnarii antecontractului;
  • restul de plata, fie platit cash dupa semnarea contractului de vânzare-cumparare sau, în cazul unui credit ipotecar, în termen de 3-5 zile lucratoare de catre banca finantatoare. Aceasta perioada este necesara pentru înscrierea în cartea funciara a dreptului de ipoteca al bancii asupra imobilului achizitionat.
Citirea antecontractului si a contractului de vânzare-cumparare a imobilului

Fiind documente cu valoare juridica, antecontractul si contractul de vânzare-cumparare trebuie citite cu deosebita atentie, studiate si întelese de catre ambele parti. Nu trebuie sa existe clauze neclare sau care sa avantajeze într-un mod incorect oricare dintre parti.

Vânzatorul imobilului trebuie sa fie atent la corectitudinea datelor sale si ale cumparatorului proprietatii imobiliare, a datelor de identificare a apartamentului cât si a descrierii acestuia, a pretului de vânzare si a termenelor si modalitatilor de plata.

Contractul de vânzare-cumparare se semneaza în fata unui notar care are obligatia legala de a explica partilor pe întelesul acestora prevederile din contract.

 

Informatii utile

Directiile Generale de Impozite si Taxe Locale Municipiul Bucuresti

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 1

Sediul central

Str. Piata Amzei nr. 13

Telefon secretariat general
021-311.91.09

Telefon secretariat Persoane Fizice
021-314.61.49

Telefon secretariat Persoane Juridice
021-311.91.08

Programul de lucru cu publicul:

  • Luni: 8:30 - 16:30
  • Marti: 8:30 - 16:30
  • Miercuri: 8:30 - 18:30
  • Joi: 8:30 - 16:30
  • Vineri: 8:30 - 16:30

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 2

Persoane Fizice

B-dul Garii Obor nr. 10
Telefon: 021.252.84.09 / 021.252.84.10
Fax: 021.252.84.12

Persoane Juridice

Str. Glinka Mihail Ivanovici nr. 7
Telefon: 021.242.08.82
Fax: 021.230.73.30

Programul de lucru cu publicul:

  • Luni: 8:30 - 14:30
  • Marti: 8:30 - 14:30 ; 16:30 - 18:30
  • Miercuri: 8:30 - 14:30
  • Joi: 8:30 - 14:30
  • Vineri: 8:30 - 14:30

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 3

Sediul central

Str. Sfânta Vineri nr. 32
Telefon: 021.327.51.44 / 021.327.51.45
Fax: 021.327.51.46

Punct de lucru - Str. Câmpia Libertatii nr. 36
Telefon: 021.324.71.95
Fax: 021.324.71.95

Punct de lucru - Str. Lucretiu Patrascanu nr. 3-5 (intrare prin Aleea Barajul Iezeru)
Telefon: 021.341.17.60
Fax: 021.340.51.59

Programul de lucru cu publicul:

  • Luni: 8:30 - 16:30
  • Marti: 8:30 - 16:30
  • Miercuri: 8:30 - 16:30
  • Joi: 8:30 - 18:30
  • Vineri: 8:30 - 16:30

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 4

sos. Oltenitei nr. 39-45
Telefon: 021.332.65.94
Fax: 021.3326690

Programul de lucru cu publicul:

  • Luni: 8:30 - 16:30 / *8:30 - 16:00
  • Marti: 8:30 - 16:30 / *8:30 - 16:00
  • Miercuri: 8:30 - 16:30 / *8:30 - 16:00
  • Joi: 8:30 - 18:30 / *8:30 - 18:00
  • Vineri: 8:30 - 16:30 / *8:30 - 16:00

(*) pentru ghiseele Certificate Fiscale

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 5

P-ta Mihail Kogalniceanu nr. 8
Telefon: 021.314.69.07
Fax: 021.314.69.07

P-ta Natiunilor Unite nr. 3-5
Telefon: 021.336.32.35 / 021.336.32.28
Fax: 021.336.32.34

Str. Sebastian nr. 23
Telefon: 021.424.37.48
Fax: 031.432.88.63

Programul de lucru cu publicul:

  • Luni: 8:30 - 16:30
  • Marti: 8:30 - 16:30
  • Miercuri: 8:30 - 18:30
  • Joi: 8:30 - 16:30
  • Vineri: 8:30 - 16:30

Directia Generala de Impozite si Taxe Locale Sector 6

Serviciul Asistenta Contribuabil

Telefon : 0374.817.719

Centrul Orizont - Drumul Taberei nr.18 (Complex Orizont)
Telefon : 0374.817.722 / 0374.817.723

Centrul Militari - soseaua Virtutii nr.1-3
Telefon : 0374.817.707

Centrul Giulesti - Calea Giulesti nr.125
Telefon : 0374.817.706

REALKOM IMOBILIARE © COPYRIGHT 2024. Strategie social media si administrare website: Digital Heart